Alexa web rank

بهره‌برداری ١٨٣ طرح گردشگری و ایجاد ٢٢٨١ فرصت شغلی 

به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، همزمان با دومین روز هفته گردشگری روز چهارشنبه -ششم مهرماه- آیین بهره‌برداری از ١٨٣ طرح گردشگری با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و  رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونان و مدیران‌کل حوزه‌های مختلف هر دو وزارتخانه در سالن اجتماعات وزارت میراث‌فرهنگی و به صورت ارتباط ویدیو کنفرانسی (برخط) برگزار شد. 

 

طرح گردشگری۸ طرح به صورت نمونه

 

این پروژه‌ها ۲۱ هتل، ۸۱ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۱ سفرخانه سنتی، ۲۶ مجتمع گردشگری و ۳۴ پروژه در دیگر حوزه‌ها را شامل می‌شود. 

همچنین در این آیین هشت طرح اقامتگاه سنتی جواهریان در استان اصفهان، سفره‌خانه سنتی بهزاد در استان تهران، سفره‌خانه سنتی فصیحی در استان گیلان، هتل بوتیک علاءالدوله در استان یزد، هتل بوتیک قرائتی در استان فارس، مجتمع گردشگری ایرانمنش در استان کرمان، هتل فرازنده در استان البرز و عمارت سفید فخوری در استان گلستان در این آیین توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌صورت نمونه افتتاح شد. 

افتتاح ۱۱ پروژه در استان اصفهان

علیرضا ایزدی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان بیان کرد: شهر کاشان یکی از کهن‌شهرهای ایران اسلامی است که به واسطه اقامتگاه‌های سنتی مشهور است و امروز نیز شاهد به بهره‌برداری رسیدن اقامتگاه سنتی جواهریان با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰میلیارد تومان در یکی از نقاط بافت تاریخی کاشان خواهیم بود. همچنین ۱۰ پروژه دیگر با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان و دوازدهمین دوره نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی در طول هفته گردشگری در استان اصفهان افتتاح می‌شود. 

۱۷ پروژه در استان تهران / چهار مرکز تفریحی و سرگرمی نیز از شمال تا جنوب

همچنین پرهام جانفشان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران بیان کرد: یکی از سیاست‌گذاری‌های یک سال اخیر توجه به گردشگری شهری و خانواده محور بود که امروز با افتتاح ۱۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۴۱۱۰ میلیارد تومان و ایجاد ۴۲۰ فرصت شغلی تلاشمان بر تحقق این مهم بود. 

او ادامه داد: چهار مرکز تفریحی و سرگرمی نیز از شمال تا جنوب تهران امروز افتتاح می‌شود. افتتاح هتل آپارتمانی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان در منطقه نلسون ماندلا از دیگر پروژه‌هایی است که امروز به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران با اشاره به توجه ویژه به توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان تهران افزود: با توجه به اینکه تهران به یکی از نقاط گردشگری تبدیل شده است توجه به بوم‌گردی‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. 

جانفشان همچنین از چاپ کتاب «مسیرهای طبیعت‌گردی تهران» در ماه‌های آینده خبر داد. 

عابد ملکی معاون استاندار تهران نیز که در این ارتباط به صورت برخط حضور داشت بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری تهران و تسهیل سرمایه‌گذاران تاکید کرد. 

افتتاح ۲۱ پروژه در گیلان

اسحاقی معان اقتصادی استاندار گیلان بیان کرد: گیلان به عنوان یکی از استان‌های گردشگرپذیر در نیمه ابتدایی سال میزبان ۵۲ میلیون نفر گردشگر بود. 

او در رابطه با افتتاح سفره‌خانه سنتی فصیحی بیان کرد: این پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود. همچنین ۲۰ پروژه دیگر نیز در استان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۶۲ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۱۸۷ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر غیر مستقیم افتتاح‌ می‌شود. ۴۲۰۰ میلیارد تومان پروژه نیز در دست احداث است. 

افتتاح ۷ پروژه در یزد

آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد، این استان را به عنوان یکی از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دانست و گفت: در هفته گردشگری هفت پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیاردتومان و زیربنای ۱۳ هزار و ۵۰ مترمربع به افتتاح می‌رسد و برای ۱۴۵ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود. 

او افزود: همچنین موافقت اصولی ۲۹۱ پروژه با حجم‌ سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومان در استان صادر شده است و عملیات اجرایی ۱۳۶ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد آغاز شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد ادامه داد: تا پایان سال ۹۹ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. 

۲۰ پروژه در گلستان افتتاح شد

ساروی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: ۲۰ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۵میلیارد تومان به افتتاح می‌رسد. برگزاری جشنواره اقوام از دیگر نکات مورد اشاره بود.

موید محسن‌نژاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: ۱۸۴ پروژه در استان فارس داریم و سرمایه‌گذاری انجام شده و در حال اجراست و حجم سرمایه‌گذاری آن بیش از ۶هزار میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود برای ۵۸۱۴ نفر اشتغال‌زایی شود. 

او افزود: در هفته گردشگری شش پروژه شامل هتل، بوتیک هتل و اقامتگاه سنتی را به بهره‌برداری می‌رسانیم. ۲۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

افتتاح ۴ پروژه در البرز

فریدون محمدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: چهار پروژه امروز شامل هتل، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، سفره‌خانه سنتی افتتاح می‌شود. سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیارد ریال و ۴۳ نفر اشتغال‌زایی مستقیم شده است.

تسهیل ضوابط و بهره‌برداری طرح‌های گردشگری در اولویت است

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در آغاز این مراسم درباره همکاری مشترک با سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی توضیح داد و افزود: یکی از راههای فعال کردن گردشگری انجام تمهیدات و پیش‌بینی‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران و تسهیل ضوابط و بخش‌نامه‌های بهره‌برداری در این حوزه است. 

وی افزود: امسال در هفته دولت ١٨٩ طرح به ارزش ٧ میلیارد تومان در سراسر کشور به به بهره برداری رسید و امروز هم ١٨٣ طرح به ارزش بیش از ٣ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

شالبافیان گفت: گرامیداشت روز و هفته گردشگری را با شعار باز اندیشی در حوزه گردشگری آغاز می‌کنیم، به بهانه شروع مجدد سفرهای داخلی و خارجی با فروکش کردن کرونا امید احیای این صنعت دوباره جان گرفته است، امروز فرصتی برای ذی‌نفعان و فعالان گردشکری است تا بیش از گذشته مورد حمایت قرار بگیرند و باید این بخش را تقویت کرد تا در کشورهایی مانند ایران که گردشگری یک مزیت نسبی است بتوانیم آن را به پیشران‌ اقتصادی تبدیل کنیم. 

وی افزود: طی یک سال گذشته ۲ راهبرد کلان را با حمایت مهندس ضرغامی ارائه کردیم، نخست جذب همکاری و هماهنگی بین دستگاهی و دوم رفع موانع و تسهیل‌گری حضور بخش خصوصی است. نگاه ما همکاری بین بخشی به عنوان راهبرد اساسی برای توسعه گردشگری کشور است به همین منظور تلاش کردیم تا برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری‌های بین دستگاهی استفاده فعال کنیم تا ظرفیت‌های مغفول مانده را پویا کنیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: با وزارت نیرو در زمینه استفاده از ظرفیت سدها، از منابع طبیعی در حوزه محیط‌زیست و با شهرداری‌ها برای ایجاد اقامتگاه‌ها تفاهم‌نامه امضا کردیم. همچنین با سازمان فرودگاه‌ها در ۲۴ نقطه برای ایجاد هتل مذاکره کردیم. از نظر ما یکی از راه‌های فعال کردن ظرفیت‌های گردشکری هماهنگی بین دستگاهی برای سرمایه‌گذاری است. 

شالبافیان تصریح کرد: سه مولفه را در حوزه گردشگری دریایی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شناسایی کردیم که یکی از آنها موانع سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های تفریحی بود که دو مصوبه متقن اخذ کردیم، یکی از موانع بخش خصوصی بلاتکلیفی در صدور مجوزها بود که امروز این معضل با همکاری با استانداری هرمزگان رفع می‌شود و شاهد رونق گردشگری دریایی خواهیم بود.

معاون گردشگری کشور گفت: کمک به حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشتی و ملزومات گردشگری دریایی از دیگر اقداماتی است که طی یک سال گذشته انجام شده است.

شالبافیان تصریح کرد: یکی از نگاه‌های ما برای افتتاح پروژه‌ها تسهیل ضوابط و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری است، یکی از رویکردهای جدی ما انتفاع اقتصادی برای سرمایه‌گذاران است که آیین‌نامه آن تدوین و مورد تایید اولیه قرار گرفته است، امیدواریم با بازکردن گره‌ها برای سرمایه گذاران بتوانیم در توسعه گردشگری کشور نقش‌آفرینی کنیم.

 همچنبن در این مراسم 2 تفاهم نامه همکاری دوجانبه میان معاونت گردشگری و سازمان ملی زمین و مسکن، معاونت گردشگری و شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران، یک تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت راه و شهر سازی و وزارت کشور (استانداری هرمزگان) به امضا رسید.

طرح گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب ...

X