Alexa web rank

ایستگاه‌های مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ گردشگری و صنایع دستی است

گردشگری و صنایع‌دستی

به‌ گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در آستانه هفته گردشگری و با هدف استفاده از ظرفیت فضاهای مترو، جلسه مشترکی میان شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری، معاون توسعه گردشگری داخلی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از وزارت میراث فرهنگی و  عباس شخصی میبدی دستیار شهردار در پیگیری ویژه امور اجرایی و حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و مجید رستمی قائم‌مقام عملیات این شرکت برگزار شد.

علی‌اصغر شالبافیان در این جلسه گفت: زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری کشور است، امیدواریم با توجه‌ به شکل‌گیری زمینه‌های لازم، همکاری خوبی در این بخش اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری فردی در حال حاضر رواج پیدا کرده است، ادامه داد: این گردشگران برای تردد بیشتر از مترو استفاده می‌کنند. با توسعه نرم افزارهای کاربردی مرتبط با سفر می‌توانیم اطلاعات مربوط به ظرفیت سیستم حمل و نقل را با سرعت در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

شالبافیان با بیان اینکه متروی تهران روزانه با حجم زیادی از شهروندان روبه‌رو است، بیان کرد: از ظرفیت ایستگاه‌های مترو می‌توانیم به‌ عنوان محلی برای تولید و عرضه صنایع‌دستی به مردم استفاده کنیم. زیرا این کارها باعث افزایش روحیه و نشاط مردم می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: در هفته گردشگری کلیپ‌های زیبایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری در ایران تهیه کردیم که می‌تواند جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه را نشان دهند.

وی از تولید محتوای گردشگری شهری و توسعه ریلی خبر داد و گفت: در صورت شناسایی و معرفی فضا، امکان ارائه محتوا در نمایشگرهای ایستگاه‌ها و قطارها را داریم. همچنین آمادگی لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایستگاه‌ها وجود دارد.

ایجاد گذرگاه‌های مهارتی و معرفی گردشگری و صنایع دستی استان‌ها

ایستگاه‌های مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ گردشگری و صنایع دستی  است

 

حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در زمینه گردشگری و میراث‌فرهنگی گفت: ما به دنبال ایجاد گذرگاه‌های مهارتی در ایستگاه‌های مترو هستیم.

وی افزود: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه می‌تواند در هفته گردشگری فضاهای مناسبی را در ایستگاه‌ها در اختیار معاونت گردشگری قرار دهد تا ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در آن هرچه بهتر به شهروندان و مسافران معرفی شود.

نامی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه یک‌ونیم‌ میلیون مسافر از متروی تهران استفاده می‌کنند، گفت: باتوجه‌به بازگشایی مدارس آمار مسافران افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت مناسبی برای اجرای گذرگاه‌های مهارتی و معرفی صنایع‌دستی استان‌ها در ۱۴۴ ایستگاه وجود دارد، اما باتوجه‌به زمان محدودی که تا بازگشایی مدارس داریم امکان تجهیز و ایجاد گذرگاه مهارتی در تمامی ایستگاه‌ها وجود ندارد. در این مدت کوتاه می‌توانیم در ایستگاه‌های منتخب کار را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: باتوجه‌ به تردد بالا در ایستگاه‌ها باید جانمایی فضاها کارشناسی شده باشد تا در عبور و مرور مسافران شاهد ازدحام نباشیم.

وی همچنین با اشاره به رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی می‌تواند موقعیت خوبی برای گردشگری ورزشی باشد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: متروی تهران آماده پذیرایی از تک‌تک استان‌ها برای معرفی نمادها و آیین‌های مختلف در قالب برگزاری نمایشگاه‌های دائمی یا مناسبتی است.

بر اساس توافق‌های انجام شده همکاری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در هفته گردشگری (۶ تا ۱۲ مهرماه) باهدف گرامیداشت روز جهانی گردشگری با محوریت توسعه گردشگری شهری آغاز خواهد شد.

دیگر مطالب ...

X