Alexa web rank

چگونه صنایع دستی خود را تبلیغ کنیم؟

چگونه صنایع دستی خود را تبلیغ کنیم؟

صنایع دستی خود را تبلیغ کنیم ؟ما در مجموعه خاک سرخ قصد داریم تا مطالبی را برای شما آماده کنیم تا اگر در این مسیر و تولید قرار دارید راهکار های مختلفی برای پیشرفت و توسعه کسب و کار شما ایجاد کنیم .

در این مطلب بیشتر بر تبلیغات در فروش آثار صنایع دستی به صورت حضوری تاکید دارد. اگر شما هنرمندی هستید که آثار خود را فقط در فضاهای مجازی به فروش می رسانید، بهتر است برای صرفه جویی در زمان، ابتدا تیترها را نگاهی انداخته و فقط موارد اشتراکی میان فروش حضوری و مجازی را مطالعه کنید.

مشتری هایی که به فروشگاه شما مراجعه کرده و از آثار شما دیدن می کنند، ممکن است خریداران مرددی باشند که در خرید آثار صنایع دستی تردید دارند. شما به کمک تبلیغات، به شیوه های مناسب و درخور آثار، می توانید آن ها را به مشتری هایی تبدیل کنید که متعهد هستند و به صورت جدی، مشتاق می‌شوند که آثار شما را خریداری کنند.

اولین قدم برای شروع تبلیغات آثار خود نزد مشتری، پرسیدن سوالاتی از او می باشد، که در مقاله ایجاد روابط بهتر بین فروشنده آثار صنایع دستی و خریدار آن به آنها اشاره شد.

حال در ادامه قصد داریم شما رو با شیوه هایی از تبلیغات، به شکل درست و اصولی آشنا کنیم.

صنایع دستی خود را تبلیغ کنیم
صنایع دستی خود را تبلیغ کنیم

 

 

صنایع دستی خود را تبلیغ کنیم

پس از آن که سوالاتی درباره نیازهای مشتری از او پرسیدید، نوبت به این می رسد که اولین قدم تبلیغاتی را بردارید.

اما این بار هم با طرح سوالاتی از این قبیل:

به نظر شما این اثر صنایع دستی چگونه است؟

درباره این محصول و پیشنهاد حاضر چه فکر می کنید؟

پیشنهاداتی که تا به حال از نمونه آثارم ارائه کرده ام، چه احساسی به شما داده است؟

آیا سوال یا دغدغه‌ای درباره آثار دستساز من دارید که به آن نپرداخته باشم و بخواهید درباره آن بیشتر برایم توضیح دهید؟

در نظر داشته باشید که بهتر است سوالات را پی در پی بپرسید، تا مشتری شما به صورت مداوم مشغول به پاسخگویی باشد. در این حین شما باید به دقت به صحبت های او گوش دهید تا هم اطمینان مراجعه کننده را جلب کنید و هم متوجه شوید که دقیقا دنبال چگونه اثری است؟

برای تبلیغ از اثر صنایع دستی خود، زمان وموقعیت را بررسی کنید.

قبل از آن که درباره اثر صنایع دستی خود و فواید و زیبایی های آن توضیحاتی برای مشتری احتمالی بدهید، لازم است که در ابتدا در او حس میل و رغبت و کنجکاوی نسبت به آثار خود ایجاد کنید.

این حس را هم می توانید با ذکر سوالاتی که در مقاله چگونه بر روی مشتری خود تاثیر بگذاریم به آنها اشاره شد، ایجاد کنید.

مورد دومی که باید به آن توجه کنید این است که موقعیت و محیطی که در آن می خواهید از آثار خود برای مشتری رونمایی کنید، باید از هر لحاظ مناسب باشد.مشتری باید با خیال راحت در این محیط قرار بگیرد و بدون آشفتگی و دغدغه خاصی به صحبت های شما گوش دهد.

سفال وسرامیک

 

قبل از آنکه به تبلیغات محصولات خود بپردازید،لازم است که برنامه‌ریزی مناسبی برای این کار داشته باشید و به سوالات احتمالی مشتری از قبل اندیشیده باشید.

در اینجا با مثالی به توضیح این مطلب پرداخته می شود:

فرض می‌کنیم که شما یک فروشگاه صنایع دستی دارید و خودتان سازنده همه آثار نیستید. در این فروشگاه صنایع دستی، آثار سفال و سرامیک،شیشه قلم زنی، میناکاری و … وجود دارد. شما باید به عنوان فروشنده تمامی این آثار، اطلاعاتی دقیق از مواد و متریال مصرفی در ساخت آن ها داشته باشید.به موارد نگهداری و آسیب رسان این محصولات نیز تسلط کامل داشته باشید. درباره تاریخچه این آثار و حتی نقوش کار شده بر روی آنها بدانید. فروش آثار صنایع دستی و هنری نیاز به تخصصی ویژه دارد. این همان اصلی است که قبل تر هم به آن اشاره شد؛ اگر شما اطلاعات دقیقی درباره آثار خود که آن را در معرض فروش گذاشته اید، داشته باشید، مشتری به شما اطمینان بیشتری خواهد کرد و ترجیح می دهد از شما خریدش را انجام دهد.

برای تبلیغات آثار هنری خود نیز یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. موارد ویژه در میان محصولات خود را، همیشه در چیدمان فروشگاه، در مکان‌های مناسبی قرار دهید. ابزار و وسایل تبلیغاتی را دم دست خود داشته باشید. نظم، مورد مهمی در اینجا به حساب می آید. این گونه شما از همان ابتدا می توانید بسیار آرام و مطمئن و با احساسی مثبت بر مشتری خود متمرکز شوید و با اعتماد به نفس، توجه او را به خود جلب کنید.

از ترکیب سه تایی معروف در تبلیغات استفاده کنید.

مشتری های شما در صورتی که از این ترکیب سه تایی استفاده کنید، بسیار خوشحال خواهند شد.

این ترکیب سه تایی شامل سه راس مثلث می باشد که بر هر راس آن به ترتیب نوشته شده: نشان دهید. بگویید. بپرسید.

با یک مثال استفاده از این ترکیب را برای شما روشن تر خواهیم کرد.فرض می‌کنیم که شما فروشنده آثار چرمی دست دوز هستید و در حال ارائه یک کیف چرمی به مشتری می باشید.هنگامی که شما یک ویژگی متمایز این کیف را، به مشتری نمایش می دهید، در واقع به راس نشان دهید، عمل کرده اید. پس از نشان دادن باید درباره این ویژگی متمایز توضیح دهید و مزیت های آن را برای مشتری بیان کنید. حال راس بگویید را پشت سر گذاشتید. اکنون نوبت به گزینه بپرسید می رسد. باید از مشتری در این مرحله سوالاتی بپرسید. آیا این ویژگی متمایز کیف به کار شما می آید؟ نسبت به این ویژگی چه احساسی دارید؟آیا این تفاوت کیف ما را جایی دیگر هم دیده اید؟

خریداران احتمالی این گونه درگیر سوالات شما می شود و معمولاً در بیشتر اوقات کنترل در دست کسی است که سوال می پرسد!!!!

با آموزش دادن،محصول صنایع دستی خود را تبلیغ کنید.

در اینجا باید با سه جمله کلیدی بحث را شروع کنید:

جمله اول:به دلیل اینکه… (در اینجا ویژگی اثر دست ساز خود را توضیح دهید.)

جمله دوم:شما می توانید…(حال باید به مزیت این اثر اشاره کنید.)

جمله سوم:این بدان معناست که…(اکنون مزیتی را که این اثر هنری برای مشتری دارد، توضیح دهید.)

تجسم بخشیدن به استفاده از آثار شما، در تبلیغات آن موثر است.

موردی که شاید از آن بی اطلاع باشید، این است که بیشتر مردم محصولی را خریداری نمی کنند، مگر اینکه قبلاً از چنین محصولی استفاده کرده و یا نمونه آن را جایی دیده باشند.

بنابراین لازم است که شما در محیط فروش آثار خود، تصاویری از استفاده محصول را در محیط های مختلف جذاب و یا در دست اشخاص مختلف( یا مدل ) ارائه کرده باشید. اگر در محیطی بودید که مقدور نبود این نمونه ها را به مشتری نشان دهید، بهتر است با یک جمله، از این قدرت استفاده کنید. به خریدار احتمالی بگویید که: فقط تجسم کنید که داشتن این گلدان میناکاری شده فیروزه ای، به روی میز کار شما چه جلوه و انرژی به آن خواهد داد… و یا تصور کنید این گردنبند چقدر استایل شما را متفاوت خواهد کرد… همین که شما از کلمات یا جملاتی مانند: تصور کنید، تجسم کنید، استفاده نمایید، بلافاصله مشتری یک تصویر ذهنی از خودش و یا از محیطی که برای او توصیف کردید می سازد. این گونه احتمال جذب شدن وی به آثار هنری شما بیشتر می شود.

 

گردشگری و صنایع‌دستی

ایستگاه‌های مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ گردشگری و صنایع دستی است

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در آستانه هفته گردشگری و با هدف استفاده از ظرفیت فضاهای مترو، جلسه مشترکی میان شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

ادامه مطلب »
فروش صنایع دستی

چگونه صنایع دستی خود را بفروشیم؟

یکی از مهم‌ترین نوع این چالش‌‌ها، فروش محصول به علاقمندان هنرهای سنتی است. همواره بسیاری از هنرمندان و تولیدکنندگانی که در این زمینه به فعالیت مشغول هستند، به دنبال بهترین راه برای عرضه محصولات خویش به مشتریان و علاقمندان صنایع دستی می‌باشند تا بتوانند سازه نهایی خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارند برخی از راه‌های احتمالی در راستای عنوان ذکر شده به شرح ذیل می‌باشد.

ادامه مطلب »
تولید عمده گلدان سرامیکی 22

تولید عمده گلدان سرامیکی رنگی به طرح دلخواه

مجموعه خاک سرخ با استفاده از شناختی که توسط شما دوستان و مشتریان عزیز پیدا کرده قصد دارد شروع به تولید عمده گلدان سرامیکی با کیفیت بزند در این مسیر منتظر نظرات شما عزیزان هستیم ودر ایم مقاله نیز سعی شده شما را با مواردی در این زمینه آشنا کنیم .

ادامه مطلب »
نقاشی روی بشقاب سفالی

نقاشی روی بشقاب سفالی

برای نقاشی روی بشقاب سفالی که هنری جذاب، لذت‌‌بخش و پر مخاطب به‌خصوص در قرن اخیر است، از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که بسته به مهارت شخص ممکن است فرایندی سخت یا آسان برای سازنده باشد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب ...

X